Tuesday, May 4, 2010

My first macro photography blog

My macro photography hobby started when I bought my first digital camera Nikon D90 in year 2008. I ever Joint macro outing organized by other macro hobby shooters in 2008 but was not really go deep into this hobby yet. My first macro lens (Tokina 100mm ) with that "distance restriction", I cant get very close to object...=.= slowly I stopped macro shooting after half year time.

My passion came back only this year 2010, when I bought my Nikon 105mm VR macro lens 1:1 ratio ^ . ^ This is a great lens and I love it very very much! I will try to go macro shooting on every weekend and shares some good shots in this blog to who ever had a chance to drop by. ^ . ^

Thanks!

我的微距摄影兴趣开始于2008年,当我拥有了我第一架数码摄影相机Nikon D90。我曾经和一些志同道合的朋友(在论坛认识的)一起去拍微距摄影, 但每次我所拍摄出来的效果都无法达到和其他人的"近距离"摄影....久而之久...我渐渐有点失望很懊恼...然后就停歇了一段时间...(后来才知道原来我原先用的微距镜头Tokina 100mm 的"近距离"是有极限的...不能够太靠近object)。

现在, 我对微距摄影又开始充满兴趣!和热忱!因为在今年2010 我在Hong Kong 购买了Nikon 105mm VR Macro Lens 1:1 ratio,这只镜头实在是太好了~太了不起了!用了后简直爱不释手!
所以, 我规定自己至少每个星期六/日 都要去拍摄微距照。 我会将比较好看的一些微距照放上这与有缘人欣赏 ^ . ^

谢谢~









1 comment:

Followers

Followers